vrijdag 1 januari 2016

Nieuwjaar: terug naar Thailand

Als het in NL net het nieuwe jaar 2016 is ingeluid, moeten wij al weer opstaan, de wekker staat op 6:30. Lang daarvoor heeft de huishaan, die het meeste het haantje is, ons allang gewekt. Hij staat kennelijk onder het afdak van de binnenplaats, want het gekukeleku galmt lekker. Ik onderdruk de neiging om dit haantje de voorste de nek om te draaien, in de pan ermee. Gisteravond begon de bardame om 22u al op te ruimen en na wat relken ging toch om 22:30 de bar dicht, geen nieuwjaarparty dus. De andere backpackers warem al eerder afgedropen. Om 7 uur pannenkoeken naar binnen werken en da naar de boot. We varen 2 uur over de rivier door alleen meer groen woud om ons heen. Onder de brug stappen we uit en over op een busje. Ik heb wat last van de keel door de airco's ed en met open ramen waait het weer flink. 6 fietsen, 8 mensen en 2 zware zakken achterop en de chauffeur rijdt als een gek, over drempels en door haarspeldbochten. Lisette probeert de man tot kalmte te manen, maar dat heeft weonig effect. We rijden zo'n 2 uur door het schiereiland Koh Kong, gelukkig een beschermd bosgebied. Ik zie een bord dat waarschuwt voor overstekende olifanten, maar met de rijstijl van deze man kan het nog een aardige klap worden tussen veeltonners. Wilde dieren zien we helaas niet, alleen een paar dagem gelden een tamme olifant over de weg. Geradbraakt kom ik uit de bus bij de Thaise grens, waar we weer de nodige formaliteiten vervullen. Voor mij hoeft het niet, maar enkelen zetten zich weer aan de slubbersoep met slierten, ik koop wat koekjes en dan fietsen we heuvel op, heuvel af naar ons resort, waar we een bungalow krijgen aan de rivier. Moe gebeld, die blij was met het telefoontje. Dat was onze nieuwjaarsdag, nog 5 dagen en het zit er op. Maar eerst naar het tropische bounty eiland Koh Kut. Vele vaar en auto km.s, slechts 20 pp de fiets = totaal 1.410 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten